LinkedIn – nechte se objevit! 12 rad, jak vytvořit úspěšný profil.

V ČR kandidáti s dobře vyplněným profilem dostávají i několik nabídek týdně!



Co je to LinkedIn?

LinkedIn je profesní sociální síť, kde si můžete vytvořit profil, který simuluje váš životopis. Mít profil na LinkedIn nutně neznamená, že hledáte práci, ale pokud je pro vás vaše kariéra důležitá, neměli byste zde chybět.

K čemu slouží?

Personalisté a headhunteři zde hledají talenty a vhodné kandidáty. Pokud bude váš profil dobře vyplněný, může přijít velmi zajímavá nabídka zrovna, když to budete nejméně čekat. Můžete se zde spojit se spolužáky, bývalými kolegy i šéfy. Ostatní uživatelé vás mohou dále doporučovat a potvrzovat vaše zkušenosti a dovednosti, tím se vaše možnosti zvyšují.

Je to moderní způsob budování profesních a obchodních vztahů. Laicky řečeno – máte databázi užitečných kontaktů a ty se vám v pracovním světě vždycky budou hodit.

Kolik stojí?

LinkedIn je v základní verzi zdarma. Pro jeho širší využití najdete i placenou verzi, kterou používají především lidé z HR, lidé zabývající se headhuntingem a networkeři. Pro základní využití vám bohatě vystačí neplacená verze.

Doba je rychlá a nabízí značné výzvy, nebojte se je přijmout a posunout se dál. V dnešní době střídání zaměstnání není nic špatného.


12 rad, jak vytvořit úspěšný profil

LinkedIn je uživatelsky velmi přívětivý, takže se nebojte, že něco nebudete umět. Celou registrací vás provede, takže budete přesně vědět, co vyplňovat. Začnete základními údaji, poté potvrdíte e-mailovou adresu a hurá do toho. 

1. Profil vyplňujte pozorně, klidně se nejprve inspirujte u ostatních. Profil by měl být co nejobsáhlejší. Můžete dokonce vkládat nejrůznější fotky, videa, nebo odkazy jako ukázku vaší práce. Hlavně pozor na překlepy.

2. Pokud máte zájem pracovat pro nějakou mezinárodní korporaci, nebo hledáte práci v zahraničí, profil určitě vyplňte v angličtině.

3. Klíčovou roli hraje hlavička a fotografie. Vyberte příjemnou fotku, myslete na to, že vás prezentuje, takže volte nějakou formálnější.

4. Ujistěte se, jaký je nejobvyklejší název vaší pozice. Můžete jich vyplnit i více. Nezapomeňte vyplnit i lokalitu, přispěje to k vyššímu počtu zobrazení.

5. Hned v hlavičce budete krom pozice vyplňovat také profesní motto. Není to Facebook, takže od různých citátů a pocitů raději pryč. 🙂 Do kolonky motto většina uživatelů vkládá klíčová slova, která co nejlépe popisují jejich zaměření či pracovní pozici. Pokud prezentujete svoji značku, můžete si dovolit více kreativity.

6. Souhrn: zde můžete uvést vaše zkušenosti, dovednosti, zaměření. Prezentujete-li osobní značku, uveďte klidně nabídku služeb, webové stránky apod.

7. Následuje vzdělání a vaše pracovní zkušenosti. Nemusíte vypisovat všechny školy a pozice. Vyberte ty nejaktuálnější, nebo nejzajímavější. Popište, jaké byly vaše role a dosažené výsledky. Nezapomínejte využívat klíčová slova, aby vás personalisté snadněji našli.

8. Dovednosti: zde se nejvíce zaměřte na klíčová slova, nemá význam psát romány. Opusťte od prázdných frází typu: tah na branku, komunikační schopnosti, flexibilita apod. Opět se můžete inspirovat u uživatelů s podobným zaměřením. Nic si nevymýšlejte, tyto dovednosti budou potvrzovat jiní uživatelé. Zvolte dovednosti podstatné pro vaši pozici.

pozn. I pokud jste se rozhodli psát profil v češtině, pro lepší vyhledávání doporučujeme alespoň dovednosti uvést v angličtině.

9. Poproste nadřízené, kolegy či klienty, aby vám napsali hodnocení. Přidá to na důvěryhodnosti.

10. Pochlubte se absolvovanými kurzy a certifikáty.

11. Připojte se do relevantních skupin a komentujte příspěvky.

12. Ukažte i své nepracovní já, doplňte například své zájmy a koníčky. Vašemu profilu to dodá osobitější výraz a budete si mít o čem povídat třeba při osobním setkání s vaším budoucím šéfem.

Pokud si s něčím nebudete vědět rady, napište nám, rádi vám pomůžeme.

Hezký den a lovu zdar 🙂

Petra Matušincová
Zakladatelka projektu mampohovor.cz, kariérní konzultantka
Komentáře