Jak díky sociálním sítím NE/získat novou práci

Spousta uchazečů o nové zaměstnání řeší, jak vypadá jejich životopis a Linked-in profil. Poslední, co by je asi napadlo, že personalisty daleko více zajímá jejich facebookový profil. Dle průzkumu agentury YouGov téměř pětina firem ve Velké Británii zavrhla uchazeče právě kvůli obsahu, který zveřejňovali na sociálních sítích.

Zdroj: YouGov

Z grafu vyplývá, že čím větší firma, tím více jim záleží na tom, jaký obsah zaměstnanci zveřejňují na sociálních sítích. Téměř každého třetího uchazeče odmítnou právě kvůli nevhodnému obsahu.

Proč personalisté řeší sociální sítě a co tam hledají?

Sociální sítě pomáhají personalistům nahlédnout do vašeho osobního života. Poznají, jaký jste osobnostní typ a jak se budete ztotožňovat s firemní kulturou. Životopis ukáže vaši kvalifikaci a zkušenosti, ale v dnešní rychlé době už tolik nejde o to, co umíte. Každá firma má své postupy, know-how, systémy apod. To, že máte s něčím podobným zkušenost ještě nezaručuje úspěch. Ty nejlepší firmy si vybírají zaměstnance na základě toho, jaké mají hodnoty, předpoklady a jak na sobě chtějí dál pracovat.

Na tyto otázky jim daleko lépe odpoví váš Facebook, než váš životopis. Personalisty bude zajímat, koho sledujete a o co se zajímáte ve svém volném čase. Jaký obsah sdílíte či zveřejňujete, do jakých skupin patříte, co označujete jako „To se mi líbí.“

Dobře si zkontrolujte, co kdo může dohledat. Spousta lidí nechává základní informace veřejné a jako soukromé označuje jen vybrané příspěvky. Potom se stává, že informaci o tom, s kým jsou ve vztahu nechají veřejnou. Pak už jen stačí, aby váš partner/ partnerka měla profil veřejný a informace jsou na světě. Pamatujte také na to, že vám personalista může zaslat žádost o přátelství, nebo můžete mít dokonce společné přátele a ti občas také umí nasdílet něco, co se nikdy nemělo stát.

Jaký obsah vadí zaměstnavatelům nejvíc?

Zdroj: YouGov

Možná ani sami nevíte, co váš profil obsahuje a jak to může působit na ostatní. Doporučuji zkontrolovat sekci „To se mi líbí“, kterou najdete pod svým profilem pod záložkou „Další“. Ujistěte se, že kdyby se na to podíval váš šéf, můžete přijít druhý den normálně do práce.

Produktová manažerka ve společnosti LMC a digitální tvůrce. Pomáhám lidem růst na trhu práce v digitální době. Ráda se s vámi podělím o osvědčené postupy a inspirativní příběhy. Srozumitelně představím legislativní změny i nejnovější trendy na trhu práce. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu.