NOVINKY, RADY, TIPY, NÁVODY A SPOUSTA DALŠÍHO

V čem lidé lžou při psaní životopisu – rozhovor s naší zakladatelkou pro LMC

Když vám na stole přistane dvanáctistránkový životopis s přílohou svázanou v kroužkové vazbě, pravděpodobně se vám vybaví scéna z Cimrmanovy hry Vyšetřování ztráty třídní knihy. „Pane kolego,“ říkáte si, „že vy to trošičku přeháníte?“ Na to, jak moc v CVčkách přeháníme a proč, jsme se ptali Petry Matušincové, která se ve své firmě Mám pohovor na životopisy specializuje. Říká se, že každý...

Kde hledat práci – 21 tipů na zajímavé portály

Hledáte po letech práci a je pro vás těžké zorientovat se na trhu práce, který je aktuálně víc než plný možností? Rozhodli jsme se vám to trošku ulehčit a sestavili jsme pro vás krátký přehled všech portálů, o kterých byste rozhodně měli vědět. Klasické Na úvod pojďme začít těmi nejznámějšími, mezi které rozhodně patří: jobs.cz, prace.cz, profesia.cz, indeed.com, dobraprace.cz, flek.cz,...

Co dělat, když jste pro firmy „překvalifikovaný/á“

Velmi často se při své práci setkávám s klienty, kteří se na nás obrací s prosbou o radu, jak řešit situaci, kdy je jeden personalista za druhým zamítá se slovy: „Pro nás jste příliš překvalifikovaný/á.“ Pojďme si v úvodu říct, co touto frází myslí. Většina lidí to vnímá negativně, přitom je to pochvala. Personalista vám říká, že toho umíte víc, než...

7 chyb, kterými zabijete každý motivační dopis

Psaní motivačního dopisu pro spoustu lidí představuje noční můru. Někteří mají pocit, že když to vysloveně nepožadují v inzerátu, není to potřeba. Jiní zase neví, co napsat, tak sahají po univerzální šabloně, nebo napíšou něco ve stylu: „Zaujala mě vaše nabídka, v příloze zasílám životopis.“ do formulářového pole a říkají tomu motivační dopis. 🙂 V úvodu bych to tedy ráda...

Úkoly z assessment centra: Procesní mapa

Chystáte se na pohovor na pozici: produktový specialista, HR konzultant nebo specialista procesního řízení? Pak myslete na to, že pohovor možná nezůstane jen u klasických otázek. I když se v dnešní době málokteré firmě podaří zrealizovat skupinové AC, vůbec to neznamená, že s vámi nemohou jednotlivé modelové situace projít i na běžném pohovoru. Proto jsme pro vás dnes opět připravili jeden ukázkový...

„Dnes končím!“ Jak najít tu správnou motivaci ke změně zaměstnání

Před třemi lety jsem jezdila každý den unavená, vyčerpaná a nešťastná z práce. Daleko horší byl ale fakt, že jsem ve stejném stavu jezdila i ráno do práce… Dnes je všechno jinak. Šťastná do práce, naplněná z práce a svým klientům pomáhám najít totéž. ,,Nemůžeš dělat věci pořád stejně a čekat jiný výsledek“ Velmi často se setkávám s tím, že lidé chtějí novou práci,...

Nejšílenější otázky z pracovních pohovorů II

Dva roky zpátky jsem vám psala článek o opravdu podivných otázkách, které padly při pracovních pohovorech. Jelikož se stal článek jedním z nejčtenějších, prošla jsem internet, vyzpovídala personalisty i klienty a mám pro vás pokračování. Pokud vás posledně nějaká otázka zaskočila, tak věřte, že dnes se máte teprve na co těšit. 🙂 Jak byste řešil/a problémy, kdybyste pocházel/a z Marsu? Tuto...

Chcete zavřít firmu? Nejprve si pořiďte asistentku, radí Katka Hovadíková

S Katkou jsem se potkaly v kavárně v centru a to, že mě čeká rozhovor s opravdu skvělou asistentkou, jsem tak nějak tušila už z toho, co jsem si o ní přečetla na webu soutěže Asistentka roku. První, čím mě naprosto dostala, bylo, když jsem se snažila najít v mé bezedné kabelce propisku… dřív, než jsem se nadála, položila Katka na stůl svoji. V...

Jak psát životopis: 5 nejdůležitějších bodů

Ruku na srdce, kdo v dnešní době, která je tak přesycená informacemi, čte? Tím myslím opravdu v klidu a pozorně čte? Naučili jsme se podvědomě rychle třídit a screenovat informace, v textech hledáme nadpisy, odrážky, zvýrazněné bloky. To stejné dělají personalisté s vaším životopisem. Často se setkávám s tím, že spousta uchazečů ve snaze popsat to nejlepší ze sebe, životopis zahltí množstvím...

O čem se bavit s personalistou ve výtahu?

Často se mě ptáte, co je klíčovým faktorem pro úspěch na pracovním pohovoru. Podle mě si musíte především lidsky sednout. Na pohovor příjde 10 lidí a všichni mají srovnatelné zkušenosti, ale když si má šéf vybrat, se kterým z nich by šel na oběd, výběr se výrazně zúží. Žádný šéf si do týmu nepřijme někoho, kdo mu byl již na pohovoru nesympatický,...