Jak bez zkušeností najít práci v #marketingu

Karanténa nás leccos naučila. Pracovat z domova, pořádat online telekonference, přizpůsobovat se a digitalizovat se.

Digitální transformace už se několik let promítá i do trhu práce a více či méně zasahuje do všech oborů a odvětví.

„Existují lidé, kteří mají solidní příjmy, ale chybí jim společenské kontakty a znalosti, které by jim v rychle se měnící společnosti zaručily uplatnění,“ říká jeden z autorů unikátního výzkumu české společnosti pro Český rozhlas.

Ano, právě společenské kontakty, jazyková vybavenost a komunikační a digitální dovednosti jsou pro postavení člověka ve společnosti velmi klíčové a mohou zásadně ovlivnit naše příjmy.

Obor, ve kterém se všechny tyto klíčové kompetence potkávají, je právě marketing. I proto v poslední době silně vzrůstá jeho význam a s ním i zájem v oboru pracovat.

Změna oboru je vždy velmi náročná. Když chcete začít na juniorní pozici, jste pro náboráře překvalifikovaní. Pro seniornější pozice nemáte zkušenosti. Takový začarovaný kruh…

Jak se tedy do oboru dostat?

  • Udělejte si průzkum a získejte základní přehled. Když na pohovoru řeknete: „Chtěl bych dělat něco v marketingu.“, nikdo vás nebude brát vážně. Poznají, že o oboru nevíte nic a když nemáte zájem si informace zjistit předem a sebevzdělávat se, proč by s vámi měli ztrácet čas.
  • Někde musíte začít. Nečekejte, až z vás budou mistři. Marketing je velmi obsáhlý obor a trendy se rychle mění. Nikdy nebudete umět vše. Proto se zaměřte na to, co vás baví a snažte se prohlubovat znalosti v dané oblasti.
  • Spojte se s profesionály. Žádný učený z nebe nespadl a nemá smysl vymýšlet už vymyšlené. Zapojte se do relevantních skupin, kde profíci v oboru sdílí tipy, novinky, komentují a doporučují. Můžete se tak učit od těch nejlepších a navíc zdarma.
  • Vzdělávejte se. Nečekejte, že vás vše někdo naučí. Buďte iniciativní a projevte zájem.
  • Vytuňte své CV. Už „z dálky“ by mělo jít poznat, že chcete pracovat v marketingu. Jinými slovy, mezi vašim CV pro admin pozice a CV pro marketingové pozice by měl být rozdíl. Jak obsahově, tak vizuálně.

A aby se vám do světa marketingu pronikalo snadněji, dali jsme pro vás dohromady několik nejdůležitějších odkazů, o kterých byste měli vědět.

# Vzdělávací portály:

seduo.cz

Digitální garáž od Googlu

Naučmese.cz

Digi semestr

# Informační weby:

Copykiller

newsfeed.cz

Marketing Journal

@365tipu

visiblog

Digichef

#jaknasocky

blog Socialsharks

Zápisník Nejlepšího copywritera

# Skupiny:

Holky z marketingu

Staráme se o marketing (a sociálno)

Marketeri, copywriteri, SEO optimalizátori

Reklamní klub

Instagram Marketing Mastermind

Grafici a grafičky

# Youtube:

Kreativní kreatury

Na volné noze

Včeliště

WeDigital Prague

ZeptejSeFilipa

# Podcasty:

Buduj značku

asociál

DEMARKETING

Modrá krev – Facebook reklama

# Portály a skupiny pro hledání pracovních příležitostí:

Práce v reklamě

Práce v reklamě (se svobodnými komentáři)

PRÁCE – MARKETING, REKLAMA, MÉDIA A PR

cocuma.cz

welcometothejungle.cz

startupjobs.cz

jobs.cz

Než investujete peníze do nějakého kurzu…

  • Neexistuje žádný kurz, který z vás udělá mistra marketingu.
  • Většina kurzů je zdarma a pro základní přehled by vám měly postačit. Něž se rozhodnete do nějakého kurzu investovat, zkontrolujte si reference.
  • Zvažte, jestli se chcete věnovat právě danému tématu a zda je kurz vhodný pro vaši úroveň znalostí.

Na závěr nesmí chybět marketingová bible Jak na sítě.

Krásný den a lovu zdar! 🙂

Produktová manažerka ve společnosti LMC a digitální tvůrce. Pomáhám lidem růst na trhu práce v digitální době. Ráda se s vámi podělím o osvědčené postupy a inspirativní příběhy. Srozumitelně představím legislativní změny i nejnovější trendy na trhu práce. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu.