Clubhouse alias horečka sobotní noci

Právě kvůli nové aplikaci Clubhouse zažívají FOMO (fear of missing out) i ti, kteří doteď sociální sítě zase tolik neprožívali. Ti, kteří tam nejsou, mají pocit, že přichází o něco zásadního. Jak atraktivním se stává něco, co je nedostupné… Kdyby byla aplikace pro každého (aktuálně je přístup možný pouze s pozvánkou a iPhonem), pravděpodobně by uživatelská základna každým dnem nerostla rekordním tempem stejně jako reprodukční číslo.

Jak už to tak bývá, lidé vždy touží po tom, co nemohou mít. Na to pravděpodobně tvůrci vsadili a hodnota společnosti aktuálně přesahuje miliardu dolarů.

Investorem Clubhouse je Andreessen Horowitz a byť vám možná název nic neříká, jde o jednu z nejúspěšnějších venture kapitálových firem, která v začátcích podpořila i Facebook, Instagram, Pinterest nebo Lyft.

Bez iPhonu a pozvánky si neškrtnete

Registrace nestačí, potřebuje pozvánku. Na začátku má každý uživatel pouze dvě, takže se není čemu divit, že už se pozvánky prodávají. Naposledy jsem viděla v komentářích na FB vyvolávací cenu 99 Kč. Říkáte si, blázinec, to není nic pro mě? Pojďte si přiznat, že vás to stejně láká, jinak byste právě nečetli tento článek.

Co je to Clubhouse a co tam najdete?

Clubhouse v březnu oslaví rok, a to se přitom do Česka dostal teprve zhruba v polovině ledna. K čemu je aplikace určena? Oproti ostatním sociálním sítím vám umožní značnější sociální interakci. Jde o diskuzní fóra o nejrůznějších tématech – jednoduše něco jako podcasty, ke kterým se můžete vyjadřovat a diskutovat o tématu s ostatními.

Během registrace vyplníte témata, která vás zajímají např. sport, marketing, filmy, investování apod. Vyberete si, koho chcete sledovat – podobně jako to znáte z ostatních sociálních sítí a na základě vyplněných preferencí vám aplikace zobrazí seznam „místností“ (v angličtině room) s krátkým popisem, jaké téma se v místnosti řeší a kdo místnost založil. Jedním klikem se můžete přidat a stejně rychle jako jste přišli, můžete zase v tichosti odejít.

Ničeho se nemusíte bát, pokud se k ničemu neplánujete vyjadřovat, můžete jen poslouchat. Když budete chtít něco říct, musíte se nejprve přihlásit o slovo a čekat, až vám dá moderátor místnosti prostor.

O čem se v Clubhouse diskutuje?

Stejně jako na všech sociálních sítích, každý si najde své. Občas se potřebují nejvíce vyjadřovat lidi, kteří mají nejméně co říct. Kvalita je různorodá, ale aplikace již po měsíci fungování na českém trhu nabízí zvlášť ve večerních hodinách zajímavý program i v češtině.

Od sdílení marketingových tipů, investování do nemovitosti až po komentování Výměny manželek v přímém přenose.

Když si z vybraných témat nevyberete, můžete klidně založit svou vlastní místnost a pozvat do ní ostatní.

Konverzace nelze přehrát zpětně, vše sledujete v přímém přenosu jako v televizi před existencí O2 a funkce zpětného přehrání.

Můžete si projít program témat a když vás něco zaujme, nastavíte si upozornění, nebo si událost rovnou přidáte do kalendáře.

Sami plánujeme aplikaci využívat pro sdílení rad a tipů, které vám pomůžou najít novou pracovní příležitost. Do diskuzí zapojíme i HRisty a prodiskutujeme vše, co vás bude zajímat. Sledujte nás na Facebooku, kde budeme témata i plánované termíny diskuzí zveřejňovat.

Produktová manažerka ve společnosti LMC a digitální tvůrce. Pomáhám lidem růst na trhu práce v digitální době. Ráda se s vámi podělím o osvědčené postupy a inspirativní příběhy. Srozumitelně představím legislativní změny i nejnovější trendy na trhu práce. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu.