5 netradičních způsobů, jak hledat novou práci

Mozek zpracovává každou vteřinu 400 milionů bitů informací, pouze 2000 bitů ale může zpracovávat vědomě. Zbývající informace jsou zpracovány neuvědoměle. Jinak řečeno 99,9 % informací, s nimiž se denně setkáváme, zůstane bez povšimnutí.

Evoluce nás vybavila retikulárním aktivačním systémem – zařízením, které filtruje všechny informace a vybírá jen ty, které jsou pro nás v daném okamžiku důležité. Zaujmout něčí pozornost tedy vůbec není jednoduché.

A právě při hledání nového zaměstnání nám nejde o nic jiného než zaujmout pozornost HRisty, aby náš životopis zařadil na shortlist. Všichni, kdo kdy zasílali své CV na nějaké inzeráty, moc dobře ví, že pravděpodobnost, že se vám někdo ozve, není zase tak vysoká. Pokud třeba navíc chcete měnit obor a nedisponujete potřebnými znalostmi, je to v podstatě hotová sázka do loterie. 😀

Možná i proto se někteří jedinci rozhodli, že to raději nebudou riskovat a vsadili na poněkud netradiční způsoby, jak zaujmout nového zaměstnavatele.

Pro všechny odpůrce klasického psaní životopisu tedy přinášíme vskutku inspirativní seznam jiných – „osvědčených“ metod

První místo za nás obsadil jednoznačně Bruno Simon – kreativní vývojář, který své CV vložil do online hry, kterou sám vyvinul právě pro účel hledání nové pracovní příležitosti. Tleskáme a držíme palce, ať se CV dostane do rukou zkušených HRistů, kteří budou umět ovládat autíčko.

Druhé místo si u nás získal Nicholas Ryan Begley, který svůj životopis otiskl na obal od čokolády, kterou zasílal do firem. Vzhledem k tomu, že jsou pozice HR převážně zastoupeny ženami, z vlastních zkušeností to hodnotíme jako sázku na jistotu. Kdo by si po obědě nedal ke kafíčku dobrou čokoládu.

Třetí místo Adam Pacitti, který za svých posledních 500 liber koupil billboard a spustil kampaň „Zaměstnej Adama“.

Čtvrté místo Ed Hamilton, který vložil své CV do Google map.

Páté místo a zároveň dostupnější přesto stále originální způsob, jak zaujmout, může být tvorba videa, kde se představíte. Třeba tak jako to udělal Robert De Niro ve filmu Stážista.

Myslím, že už chybí snad jen CV zaslané holubem, nebo rovnou dronem? Jo a pozor, náboráři už k tomu přistupují podobným způsobem.

Budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše originální způsoby, jak upoutat pozornost.

Pokud patříte k normálním smrtelníkům, kteří hledají práci obvyklými způsoby, doporučujeme náš online seminář Jak efektivně hledat práci na současném trhu. Pro prvních 15 čtenářů tohoto článku sleva 20%. Slevový kód C110620.

PS: Přísahám, že na kurzu nebudeme řešit zasílání životopisů holubem. 🙂

Mějte se fajn, Petra

Produktová manažerka ve společnosti LMC a digitální tvůrce. Pomáhám lidem růst na trhu práce v digitální době. Ráda se s vámi podělím o osvědčené postupy a inspirativní příběhy. Srozumitelně představím legislativní změny i nejnovější trendy na trhu práce. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu.