Představovat profesní síť LinkedIn asi není příliš potřeba. Personalisté a headhunteři na LinkedIn hledají talenty a vhodné kandidáty. Firmy umožňují nahlédnout do zákulisí a podnikatelé zde mohou nabízet své služby. Většina lidí si profil zakládá právě v době, kdy hledají novou práci.
Stejně jako se z vás založením instagramu nestane do měsíce úspěšný influencer s miliony sledujících, i LinkedIn má svá pravidla a algoritmy. Ty je fajn znát a naučit se s nimi pracovat.
Většina lidí si myslí, že stačí založit profil, naklikat si pár spojení, jednou za týden něco lajknout a do profesního motta napsat „otevřen novým pracovním příležitostem“.
Tedy slova, podle kterých náborář hledá relevantní kandidáty na danou pozici. Vyhledávání na LinkedIn totiž funguje právě na bázi klíčových slov: text v profilu, název pozice, zaměření, dovednosti a další by měly obsahovat co nejvíce relevantních informací vzhledem k pozicím, o které se chcete ucházet.
FRÁZE „open to new opportunities“ neboli „otevřen novým pracovním příležitostem“
Tato funkce může skvěle posloužit, ale pouze v případě, že je vhodně použita. Když hledáte práci, asi by bylo fajn svůj profil nějak označit. Problém je, že pokud si tuto frázi nahrajete do kolonky „profesní motto“ tak, jako to dělá spousta lidí, pravděpodobnost, že vás někdo osloví je minimální.
Jak už jste si určitě všimli, ve výsledcích vyhledávání se zobrazí pouze miniatury, kde vidíte fotku, náhledovou fotku, jméno, příjmení, a právě profesní motto. No a když tam vložíte tuto frázi, náboráři sice uvidí, že práci hledáte, ale nedozví se jakou.
Do kolonky profesní motto doporučujeme vyplnit klíčová slova, která jsou relevantní pro pozice, o které máte zájem.
Například „Sales Manager FMCG“ „Key Account Manager for Eastern Europe“ zní lépe než „obchodník“ a daleko lépe než „Kde je vůle, tam je i cesta“.
Nebo „Zviditelním vaši firmu na sociálních sítích“ zní jinak než „online marketing“.
Tím chci říct, že čím přesněji definujete, co hledáte, tím spíš se vám někdo ozve.
Pokud chcete LinkedIn využít pro marketingové účely, pak využijte tuto kolonku pro popis toho, jaké služby poskytujete. Tak jako to má v profilu třeba naše Markéta.↴
LinkedIn vám umožňuje profil označit, tak aby bylo každému jasné, co přesně hledáte. Můžete vyplnit hned několik pracovních pozic, o které máte zájem, typ úvazku, lokalitu a možný termín nástupu.
Na konci si sami vyberete, kdo tyto informace uvidí. Ne všichni náboráři používají LinkedIn Recruiter, proto doporučujeme vybrat možnost „všichni členové“. Pokud se po práci teprve poohlížíte a ani šéf ještě neví, že plánujete místo opustit, pak s tím raději počkejte a nejprve informujte svého šéfa.
Pokud se vám nezobrazuje kolonka hned v úvodu vašeho profilu tak, jako můžete vidět na horním obrázku, proklikněte se do sekce „já“ vpravo nahoře v menu. V sekci „účet“ klikněte na „účet a ochrana soukromí“ a zde můžete preference pro hledání práce vyplnit. ↴
V pokračování článku se budeme věnovat tomu, jak prostřednictvím LinkedIn oslovovat náboráře a jít pracovním příležitostem víc naproti. Sledujte náš blog!
Krásný den a lovu zdar!
Petra