Proč nepsat, že jste „otevřeni novým pracovním příležitostem“

Představovat profesní síť LinkedIn asi není příliš potřeba. Personalisté a headhunteři na LinkedIn hledají talenty a vhodné kandidáty. Firmy umožňují nahlédnout do zákulisí a podnikatelé zde mohou nabízet své služby. Většina lidí si profil zakládá právě v době, kdy hledají novou práci.

Stejně jako se z vás založením instagramu nestane do měsíce úspěšný influencer s miliony sledujících, i LinkedIn má svá pravidla a algoritmy. Ty je fajn znát a naučit se s nimi pracovat.

Většina lidí si myslí, že stačí založit profil, naklikat si pár spojení, jednou za týden něco lajknout a do profesního motta napsat „otevřen novým pracovním příležitostem“.

Než začnete oslovovat náboráře a „otevírat se novým pracovním příležitostem“

  • Aktualizujte si svůj profil, doplňte poslední zaměstnání. Profil by měl korespondovat s životopisem, který firmám zasíláte a měl by obsahovat klíčová slova.

Tedy slova, podle kterých náborář hledá relevantní kandidáty na danou pozici. Vyhledávání na LinkedIn totiž funguje právě na bázi klíčových slov: text v profilu, název pozice, zaměření, dovednosti a další by měly obsahovat co nejvíce relevantních informací vzhledem k pozicím, o které se chcete ucházet.

  • Vyplněný profil je super, ale bude vám k ničemu, když vás nikdo nenajde. Neaktivní profily se ve vyhledávání nezobrazují, protože žádný HRista nebude ztrácet čas oslovováním někoho, kdo si zprávu pravděpodobně ani nepřečte.

  • Použijte vyhledávání a vyhledejte si lidi, se kterými byste chtěli navázat spojení. K pozvánce můžete připojit vzkaz, pokud budete chtít. 
  • Lajkujte příspěvky, které vás osloví, občas napište komentář. Nevkládejte komentáře typu: „super“, „gratuluji“, „skvělá práce“ apod. Není potřeba se ke všemu vyjadřovat, takže okomentujte jen to, na co máte nějaký názor. Nic není potřeba přehánět.
  • Sledujte zajímavé stránky, ať vás LinkedIn baví a máte tam co číst. Můžete se připojit do skupin, ale na rozdíl od Facebooku zde tolik nefungují.
  • Pište a žádejte o doporučení a potvrzení vašich dovedností.
  • Pokud rádi píšete, napište zajímavý článek.

FRÁZE „open to new opportunities“ neboli „otevřen novým pracovním příležitostem“

Tato funkce může skvěle posloužit, ale pouze v případě, že je vhodně použita. Když hledáte práci, asi by bylo fajn svůj profil nějak označit. Problém je, že pokud si tuto frázi nahrajete do kolonky „profesní motto“ tak, jako to dělá spousta lidí, pravděpodobnost, že vás někdo osloví je minimální.

Jak by to nemělo vypadat

Jak už jste si určitě všimli, ve výsledcích vyhledávání se zobrazí pouze miniatury, kde vidíte fotku, náhledovou fotku, jméno, příjmení, a právě profesní motto. No a když tam vložíte tuto frázi, náboráři sice uvidí, že práci hledáte, ale nedozví se jakou.

Profesní motto

Do kolonky profesní motto doporučujeme vyplnit klíčová slova, která jsou relevantní pro pozice, o které máte zájem.

  • Ideálně vypište názvy pozic, které vás vystihují.
  • Vyhledejte si, jaký je nejčastěji používaný název pozice.
  • Buďte konkrétní.
  • Náborář by měl z popisu pochopit, co přesně umíte.

Například „Sales Manager FMCG“ „Key Account Manager for Eastern Europe“ zní lépe než „obchodník“ a daleko lépe než „Kde je vůle, tam je i cesta“.

Nebo „Zviditelním vaši firmu na sociálních sítích“ zní jinak než „online marketing“.

Tím chci říct, že čím přesněji definujete, co hledáte, tím spíš se vám někdo ozve.

Pokud chcete LinkedIn využít pro marketingové účely, pak využijte tuto kolonku pro popis toho, jaké služby poskytujete. Tak jako to má v profilu třeba naše Markéta.↴

Předvolby pro hledání práce

LinkedIn vám umožňuje profil označit, tak aby bylo každému jasné, co přesně hledáte. Můžete vyplnit hned několik pracovních pozic, o které máte zájem, typ úvazku, lokalitu a možný termín nástupu.

Na konci si sami vyberete, kdo tyto informace uvidí. Ne všichni náboráři používají LinkedIn Recruiter, proto doporučujeme vybrat možnost „všichni členové“. Pokud se po práci teprve poohlížíte a ani šéf ještě neví, že plánujete místo opustit, pak s tím raději počkejte a nejprve informujte svého šéfa.

Kde a jak to nastavit?

Pokud se vám nezobrazuje kolonka hned v úvodu vašeho profilu tak, jako můžete vidět na horním obrázku, proklikněte se do sekce „já“ vpravo nahoře v menu. V sekci „účet“ klikněte na „účet a ochrana soukromí“ a zde můžete preference pro hledání práce vyplnit. ↴

V pokračování článku se budeme věnovat tomu, jak prostřednictvím LinkedIn oslovovat náboráře a jít pracovním příležitostem víc naproti. Sledujte náš blog!

Krásný den a lovu zdar!

Petra

Produktová manažerka ve společnosti LMC a digitální tvůrce. Pomáhám lidem růst na trhu práce v digitální době. Ráda se s vámi podělím o osvědčené postupy a inspirativní příběhy. Srozumitelně představím legislativní změny i nejnovější trendy na trhu práce. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu.