Úkoly z pracovních pohovorů – Nesplněná zakázka

Připravujete se na pracovní pohovor? Zjistili jste si vše o firmě, máte připravené představení i svou prezentaci, věříte, že vás žádná otázka nemůže zaskočit? I v době online pohovorů se však můžete setkat s nějakým úkolem.

Dnes jsme si pro vás jeden takový připravili. Podobný typ úkolu vás může potkat na všech asistentských pozicích, v administrativě i v zákaznickém servisu. Zkrátka všude, kde budete zodpovědní za komunikaci či koordinaci činností.

Co budou náboráři testovat?

  • orientaci na zákazníka
  • schopnost empatie
  • komunikační schopnosti
  • písemné vyjadřování
  • vaši kolegialitu
  • schopnost práce pod tlakem

Úkol na pracovním pohovoru

Pracujete jako koordinátor/ka zakázek ve vzdělávací agentuře. Zodpovídáte za koordinaci jednotlivých úkolů mezi odděleními, komunikaci s klientem a především za včasné a řádné zpracování všech zakázek.

Čeká vás důležitý úkol, obrátila se na vás velká nadnárodní korporace s žádostí o zpracování psychologického posudku zaměstnanců, který si firma objednala kvůli internímu auditu. Zakázku máte odevzdat obchodní ředitelce paní Anně Stroeber a slíbili jste jí, že do čtrnácti dnů bude mít výsledky na stole.

Váš nadřízený se s paní Stroeber osobně zná a upozorní vás, že je dost přecitlivělá a samolibá. Spokojenost paní Stroeber je pro vaši společnost ale velmi důležitá, protože se jedná o významného klienta, se kterým byste rádi dlouhodobě spolupracovali, protože víte, že firmu čeká v brzké době fúze a pravděpodobně budou vaše služby opět potřebovat.

Zakázku tedy ihned delegujete na personální oddělení, které má psychologické posudky v co nejbližší době zpracovat. Hned následující den vás vedoucí personálního oddělení informuje, že vše zpracovali online a dokonce už i se všemi zaměstnanci prošli výsledky. Vedoucí vám potrvzuje, že hned v pondělí odešle kompletní posudky i paní Strober. Vedoucí oddělení ale náhle onemocněl a po návratu do práce ho čekalo tolik úkolů, že na posudky zapomněl.

Práce byla vyfakturována a proplacena a po dvou měsících vás kontaktuje kolega z oddělení péče o klienty a předává vám stížnost od klientky paní Stroeber, že do dnešního dne objednané posudky neobdržela.

Vašim úkolem je:

  1. Napsat paní Stroeber email, ve kterém vše vysvětlíte tak, abyste nepoškodili vedoucího personálního oddělení.
  2. Jelikož se stížnost dostala až k vašemu nadřízenému, který doslova zuří, vyžaduje, abyste napsali email i pro majitele vaší firmy, který není Čech, takže bude nutné email s vysvětlením napsat v angličtině.

Čas na zpracování úkolu: 20 minut

Hodnocení

V úkolu se hodnotí orientace na zákazníka a také gramatická i stylistická stránka.

Orientace na zákazníka:

10 bodů: Omlouváme se a uděláme pro vás něco gratis.

9 bodů: Omlouváme se, personalistovi jsme materiály poslali a vám ne.

8 bodů: Zapomněli jsme – technické důvody.

7 bodů: Popis skutečnosti tak, jak se stala.

6 bodů: Zaslali jsme materiály jiné osobě.

Jazyková stránka emailu:

10 bodů: Bez pravopisných a gramatických chyb, pěkný sloh a práce s textem (pozdrav, oslovení, členění textu do odstavců, rozloučení, podpis), vhodná volba výrazů.

9 bodů: Bez pravopisných a gramatických chyb, méně obratná stylistika, bylo by možné najít vhodnější výrazy.

8 bodů: Drobné pravopisné nebo gramatické chyby, neobratná stylistika nebo výrazy.

7 bodů: Zásadní chyby, chybí některá slova nebo jsou použita nesprávná slova, obsah sdělení nelze z textu pochopit.

Další body dolů za zmatené informace a pravopisné chyby.

Budeme rádi, když nám napíšete, jak byste si s podobným zadáním poradili. Pokud se připravujete na assessment centrum, rádi vám pomůžeme.

Úspěšný den a lovu zdar!

Produktová manažerka ve společnosti LMC a digitální tvůrce. Pomáhám lidem růst na trhu práce v digitální době. Ráda se s vámi podělím o osvědčené postupy a inspirativní příběhy. Srozumitelně představím legislativní změny i nejnovější trendy na trhu práce. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu.