Situace na pracovním trhu se zase trošku otočila a zaměstnavatelé už ve většině oborů nemají nouzi o uchazeče. S narůstajícím počtem uchazečů se mění také náborový proces a obsáhlost testování profesních i osobnostních předpokladů.
Poslední dobou nám hodně píšou klienti, kteří se uchází o pozice v managementu, že je na pohovoru čeká případová studie a že nikde na internetu nemůžou dohledat žádné tipy. Tak pro vás dnes jednu máme.
Případová studie je jednou z modelových situací, se kterými se můžete na pohovoru případně na assessment centru setkat. Vzhledem k jisté časové náročnosti se protáhne délka pohovoru, a proto budete pravděpodobně dopředu seznámeni s tím, že vás něco takového čeká. Není potřeba se ničeho obávat, HRisté budou testovat kompetence, které jsou pro úspěch na dané pozici klíčové.
Na pohovoru dostanete nějaké zadání a pokyny k tomu, jak postupovat. Prvním úkolem bude projít zadání, rychle analyzovat informace a navrhnout nějaké řešení. To budete později prezentovat.
Formy prezentace se mohou lišit, v případě assessment centra můžete pracovat v týmu. Své řešení můžete prezentovat také přímo vedení společnosti. Nebo vám někdo z HR může zahrát nějakou roli. Může se jednat třeba o simulovanou poradu vedení společnosti, kterému budete muset prezentovat své závěry, nebo o předání informací odborům či podřízeným, které budete mít informovat o změnách, které ve firmě nastanou.
Jak z výše uvedeného vyplývá, netestuje se pouze práce s informacemi, ale také vaše prezentační schopnosti.
Zadání občas může být až tak obsáhlé, že nebude reálné vše v daném časovém limitu pročíst. HRisté vás tak cíleně chtějí přivést do stresové situace a sledovat, jak si umíte poradit.
Pracujete na pozici v middle managementu ve velké tuzemské pojišťovací společnosti. Společnost má pobočky po celé ČR a nabízí širokou škálu služeb a produktů. Vždy jednou ročně probíhá mapování a hodnocení hlavních problémů, se kterými se zaměstnanci setkávají a které je nutné řešit. Stal/a jste se členem projektového týmu, který má navrhnout řešení jednotlivých problematických oblastí (viz níže uvedený soupis Informace o firmě).
Úkol:
Vaším úkolem je nejdříve během 15 minut analyzovat všechny dostupné informace (stávající problémy firmy) a:
1) V rámci individuální přípravy vytvořte ze zmíněných problémů několik klíčových okruhů a samostatně určete, který z nich je podle vašeho mínění nejdůležitější. Zároveň navrhněte opatření k řešení vámi vybraného okruhu směrem k vašim podřízeným pracovníkům.
Váš individuální návrh zpracujte čitelně, v podobě, ve které jej budete moci odevzdat nadřízenému. Následuje řešení v týmu s ostatními kolegy:
2) V diskusi s kolegy pak společně vyberte jednu prioritní oblast a v týmu společně navrhněte, jakým způsobem byste ji chtěli řešit. Nastiňte další pořadí řešení ostatních oblastí. Závěry ze společné porady budete prezentovat zástupcům top managementu společnosti.
Na společnou diskusi v týmu máte k dispozici 20 minut a na prezentaci týmového řešení včetně případné diskuse s hodnotiteli maximálně 10 minut.
Informace o firmě
Jako nejvíce frekventované problémy, na které si řadoví zaměstnanci stěžují, se ukazují být:
Budeme rádi, když nám napíšete, jak byste si s podobným úkolem uměli poradit. Pokud vás na pohovoru čekají podobné úkoly nebo assessment centrum, rádi vás na vše připravíme.