Seznam otázek, na které se vás můžou zeptat během pracovního pohovoru, je snad nekonečný. A stejně tak nekonečný existuje na internetu i seznam rad, jak se na pohovor připravit. Proto musí personalisté své otázky neustále zdokonalovat, aby byli schopní během krátkého rozhovoru odhalit, zda by se mohlo jednat o vhodného kandidáta. Řešení se nabízí v pohodě behaviorálních otázek.
Poslední dobou se s nimi naši klienti setkávají víc než často, tak jsem si řekla, proč vám o tom něco nenapsat.
Jak už název napovídá, jedná se o otázky, které zkoumají vaše chování. Vycházejí z názoru, že nejlepším ukazatelem budoucího chování je chování v minulosti. Uchazeči jsou vyzváni k tomu, aby popsali nějaký zážitek z minulosti, na kterém by mohli potvrdit své předpoklady. Očekává se od nich odpověď ve struktuře STAR.
Struktura STAR: Od uchazeče se očekává, že strukturovaně a smysluplně objasní všechny čtyři níže zmíněné body.
S (situation) – o jakou situaci konkrétně šlo?
T (task) – co se od vás očekávalo?
A (action) – jak jste situaci řešili?
R (result) – jaký byl výsledek?
Výpovědi uchazečů se dají shrnout do 5 kategorií. Čím je sdělení konkrétnější (tj. čím nižší má číslo na níže uvedeném seznamu), tím lépe je uchazeč hodnocen.
Držím vám palce, ať všechny pohovory zvládnete, jak nejlíp to jen jde!