Trh práce se velmi dynamicky vyvíjí a s novými technologiemi a postupy se mění nejen pracovní náplň lidí ve firmě. S novou dobou přichází i zcela nové pozice. Když pak po letech při hledání práce opět otevřete jobs.cz, nestačíte se divit, co na vás vyskakuje za prapodivné názvy pozic.
Proto jsme pro vás vytvořili seriál „KDO CO DĚLÁ“, ve kterém vám budeme postupně představovat vybrané pozice. Dneska se podíváme na to, co dělá tajemník a odborný referent.
Tajemník je klíčovým pracovníkem ve správě měst s rozšířenou působností, který nese odpovědnost za přenesený výkon státní správy. Jeho role spočívá v plnění úkolů, které jsou mu uložené od zastupitelstva města, městské rady nebo starosty. Tajemník se aktivně účastní zasedání zastupitelstva a schůzí rady s poradním hlasem.
Jeho práce zahrnuje svolávání a řízení pravidelných i operativních porad vedoucích odborů a koordinaci spolupráce odborů městského úřadu. Také má na starosti stanovení a řízení pracovní náplně jednotlivých odborů a oddělení a následnou kontrolu a koordinaci jejich činnosti. Zároveň se věnuje legislativní činnosti a zpracování právních předpisů obce a koordinuje rozvoj a systematizaci personalistiky, odměňování, přípravu a vzdělávání zaměstnanců.
Podrobnosti o odměňování státních zaměstnanců včetně průměrných platů a bonusů najdete zde.
Odborný referent státní správy je klíčovým pracovníkem ve veřejné sféře. Tato role zabezpečuje a spravuje odborné a administrativní záležitosti ve státních institucích. Pracovní náplň zahrnuje sběr a analýzu informací, vypracovávání zpráv, studií a podkladů pro nadřízené úředníky nebo manažery. Odborný referent zajišťuje dodržování právních předpisů a připravuje dokumenty pro veřejné zakázky nebo projekty. Dále spolupracuje s dalšími odděleními a zúčastňuje se poradních týmů k řešení komplexních úkolů a výzev státní správy.