Pracovní pohovor: „Vyberte 5 lidí, které propustíte“

Čeká vás pracovní pohovor na manažerskou pozici? Dobře se připravte, protože se možná pěkně zapotíte.

Pravidelně vám píšeme o vše možném i nemožném, s čím se naši klienti na pracovních pohovorech setkávají. Někdy si říkáme, že už nás nemá co překvapit a pak to zase přijde. Umíte si představit, že budete někoho propouštět rovnou na pracovním pohovoru?

Pokud si firma dosadí na klíčovou pozici špatného kandidáta, může to mít katastrofální následky. Proto si náboráři všechny kandidáty důkladně prověřují. Tam, kde otázky nestačí, přichází na řadu modelové situace, případové studie a odborné testy.

Dnes vám přinášíme ukázkovou modelovou situaci, která vás může ve výběrovém řízení na manažerskou pozici potkat.

Na manažerském pohovoru náboráři ověřují:

  • Prezentační dovednosti a projev
  • Strategičnost
  • Orientaci na cíl a na změnu
  • Práci s informacemi
  • Schopnost sestavit a motivovat tým
  • Zvládání námitek a schopnost pohotově argumentovat
  • Schopnosti krizového managementu

Úkol pro manažery na pracovním pohovoru:

Jste vedoucím výrobní haly a řídíte kolektiv složený z 60 dělníků. Musíte snížit stav o 5 lidí, váš nadřízený vám dal deset návrhů a vy z nich máte vybrat 5 pracovníků, které si ponecháte a 5, které propustíte.

Pamatujte, že personalisté budou hodnotit, jak umíte prosadit svůj názor, sociální a výkonový přístup, toleranci a pochopení.

Tak co? Poradili byste si s podobným úkolem? A dokázali byste si obhájit své rozhodnutí?

Pokud na podobný úkol narazíte v assessment centru, je velmi pravděpodobné, že dalším úkolem bude domluvit se s ostatními účastníky na společném závěru. Zvládnete to? Koho nakonec propustíte?

Budeme rádi, když nám napíšete, jak byste si s podobným úkolem uměli poradit. Pokud vás na pohovoru čekají podobné úkoly nebo assessment centrum, rádi vás na vše připravíme.

Čeká vás klasický pohovor a „testovat“ vás naštěstí nebudou?

I na klasickém pohovoru se v dnešní době můžete setkat se spoustou náročných otázek.

  • Jaký dopad měla koronakrize na váš život?
  • Jak se vám daří vést a motivovat tým na dálku?
  • Jakými problémy si aktuálně prochází lidé ve vašem týmu?
  • Jaké nové styly řízení jste si v online prostředí osvojil/a?

Připraveným štěstí přeje, tak držíme palce!

Vypracované otázky z pracovních pohovorů
Roky připravuji naše klienty na přijímací pohovory a právě díky tomu se s vámi můžu podělit o své zkušenosti a naučit vás, jak se k pohovoru dostat, jak uspět a vyjednat si požadované podmínky spolupráce. Každý rok se se mnou můžete potkat na veletrhu práce Profesia days, kde pravidelně přednáším. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu. :)
Komentáře