15 otázek z pohovoru pro marketingové pozice

„Zpracujte komplexní marketingovou strategii a včera bylo pozdě!“ Ano, i takto se dá s trochou nadsázky shrnout zadání od některých firem. Na sítích nenajdete marketingovou skupinu, ve které by se minimálně jednou týdně někdo nerozčiloval nad procesem výběrového řízení pro marketingové pozice.

Všichni se asi shodneme, že by měla být formální i časová náročnost zadání přiměřená pozici, o kterou se ucházíte. Zpracování praktického úkolu je stále nejefektivnější způsob, jak si ověřit, že kandidát opravdu splňuje požadavky. Zároveň získá konkrétnější představu o své pracovní náplni. Kolik úkolů a kolik času je moc a kolik je málo, nechám na individuálním zvážení. Někdo úkolem rád stráví dvě hodiny a úkol bude vnímat jako možnost si něco vyzkoušet, jinému by 15 minut přišlo jako promarněný čas.

O úkolech zaslaných před pohovorem se můžeme pobavit někdy příště, dnes se podíváme, na se všechno se vám mohou ptát na pracovním pohovoru pro marketingové pozice.

Marketingový pohovor

Pracovní pohovor pro marketingové pozice se může lišit v závislosti na pozici a společnosti, ale následující informace vám mohou poskytnout obecný náhled na to, co můžete očekávat a jak se na pohovor připravit.

Příprava na pohovor:

Typické otázky na pohovoru pro marketingové pozice:

  • Pracovní pohovor pro marketingové pozice se zaměřuje na vaše zkušenosti v oblasti marketingu a schopnosti analyzovat data, vytvářet kampaně, spolupracovat s týmem a prezentovat své nápady. Následující otázky se mohou objevit na pohovoru:
    • Jaké jsou Vaše zkušenosti v oblasti marketingu?
    • Jaký byl Váš nejúspěšnější projekt, na kterém jste pracoval(a)?
    • Jak byste vytvořili marketingovou kampaň pro náš produkt/sluzbu?
    • Jaký software pro marketing používáte?
    • Jaké jsou Vaše silné stránky a jaké jsou Vaše slabiny?

Dovednosti a schopnosti na pohovoru:

  • Pracovní pohovor pro marketingové pozice se může také zaměřit na zhodnocení vašich dovedností. Může být požadována ukázka vaší práce, jako například ukázka kreativního psaní, analýzy dat nebo prezentace nápadů.

Pro přípravu na pracovní pohovor pro marketingové pozice doporučujeme přemýšlet o vašich zkušenostech, dovednostech a úspěších v oblasti marketingu. Dále se zaměřte na komunikaci s náborářem a připravte si otázky, na které byste chtěli odpovědět a ukažte své schopnosti v praxi.

Otázky z pohovoru pro marketingové pozice

  1. Jak byste ohodnotil obsah na našich sociálních sítích? Co vás zaujalo a kde naopak vidíte příležitost ke zlepšení?
  2. Kde hledáte inspiraci pro tvorbu obsahu a ze kterých zdrojů čerpáte, abyste se udržel/a v obrazu?
  3. Jaké kanály se vám v poslední době osvědčily a které naopak vůbec ne?
  4. Dokázal/a byste jmenovat základní pravidla pro pořádání soutěží na Facebooku?
  5. Co může zapříčinit odlišné reportování dat Business Manageru a Google Analytics?
  6. See Think Do Care od Avinashe Kaushika pojednává o?
  7. Kolik lze maximálně přidat obrázků do reklamního formátu carousel?
  8. V jakém výchozím období sleduje Facebook konverze u svých reklam?
  9. K čemu se využívají tzv. „heatmapy“?
  10. Jaké mohou být příčiny nízké doručitelnosti mailových kampaní?
  11. Kterým klientům byste doporučili zapojit mezi soc. sítě i TikTok?
  12. Jak často Facebook aktualizuje publikum vytvořené z e-mailových kontaktů?
  13. Jaké parametry je důležité zohlednit při definování cílové skupiny?

Přejeme vám hodně štěstí, ať na pohovoru pořádně zaválíte!

Produktová manažerka ve společnosti LMC a digitální tvůrce. Pomáhám lidem růst na trhu práce v digitální době. Ráda se s vámi podělím o osvědčené postupy a inspirativní příběhy. Srozumitelně představím legislativní změny i nejnovější trendy na trhu práce. Spojte se se mnou na LinkedIn a zůstaňme v kontaktu.