Motivační dopis, průvodní dopis, úvodní email – říkejme tomu jakkoliv. Pro někoho noční můra, pro někoho přežitek, za nás otevřené dveře k pracovnímu pohovoru.
Sami jsme v listopadu obsazovali tři nové pozice, tak se s vámi mohu podělit o čerstvé zkušenosti + konkrétní ukázky + názory lidí z různých oborů.
Na LinkedIn jsem vytvořila anketu, ve které jsem se vás ptala, jestli posíláte firmám motivační dopis. Výsledky jsou následující:
Příspěvek má 102 komentářů, takže pochopitelně nemůžu rozvést všechny postřehy. Zde jsou nejčastější:
Pokud měníte obor/pozici nebo jste nikdy nic podobného nedělali a nenapíšete, proč máte o místo zájem, působí to spíš tak, že to jen zkoušíte.
Napište firmě, co jim můžete přinést a dokažte, že jste ten, koho hledají.
Spousta firem bojuje s enormním zájmem o nejrůznější pozice a není v kapacitách žádné firmy každého uchazeče minimálně telefonicky kontaktovat.
Nám se za deset dní přihlásilo 299 uchazečů. Více než 140 jich opravdu mělo relevantní zkušenosti. Právě motivační dopisy nám při výběru velmi pomáhaly.
Výběrové řízení nám zabralo spoustu času. Uchazečům jsme se snažili posílat podrobný feedback, proč to nevyšlo a co mohou na své prezentaci zlepšit. Pokud by vás zajímaly nejčastější chyby uchazečů, psala jsem o tom zde.
Celkově jsme nad výběrovým řízením ve třech lidech trávili naše večery celé 4 týdny.
Až si budete zase říkat, že přece nebudete zabíjet 10 minut svého času nad motivačním dopisem, zkuste si představit, jak asi vypadá práce náboráře.
Když se pokusíte náboráři práci usnadnit, a ano právě motivační/průvodní dopis v tom může pomoct, vyplatí se vám to.
V následujícím článku zveřejníme motivační dopisy našich nových kolegů, kteří souhlasili s tím, že se o ně s vámi můžeme podělit.
Úspěšný den a lovu zdar!
Vaše Petra