Motivační dopis


Lámete si hlavu, jak napsat moderní, stručný a originální motivační dopis?

Jak napsat motivační dopis

Zpracovali jsme pro vás několik vzorových motivačních a průvodních dopisů, které zaujmou každého personalistu.

životopis a motivační dopis šablona
Motivační dopis koordinátorka

Průvodní dopis vzor

Průvodní dopis k životopisu


Průvodní dopis

koordinátorka

Motivační dopis koordinátorka

Průvodní dopis

finační poradkyně

Motivační dopis finanční poradce

Průvodní dopis

marketing

Motivační dopis marketing

Průvodní dopis

účetní

Motivační dopis účetní

Průvodní dopis

teamleader

Motivační dopis teamleader

Průvodní dopis

recepční

Motivační dopis recepční
Jak uspět na pracovním pohovoru ebook ke stažení

Pracovní pohovor otázky a odpovědi

Čeká vás pracovní pohovor a nechcete nic podcenit?

Do 46 stran jsme pro vás sepsali všechny záludné otázky, s kterými se na pohovoru běžně setkáte.

V ebooku najdete vysvětlení, proč se vás na to ptají a jakou očekávají odpověď. Poradíme vám také, jak si říct o požadovanou mzdu.

Rozdíl mezi průvodním a motivačním dopisem

Průvodní dopis

Účel:

Průvodní dopis slouží jako doplněk vašeho životopisu. Jeho hlavním účelem je představit vás potenciálnímu zaměstnavateli a poskytnout základní informace o vás.

Jak napsat průvodní dopis

Krátce shrnuje vaše nejrelevantnější dovednosti a zkušenosti, které odpovídají požadavkům pozice. Zaměřuje se na vaše hlavní kvalifikace a důvody, proč byste měli být pozváni k pohovoru.

Délka:

Průvodní dopis by měl být krátký a stručný. Obvykle jeden až dva odstavce.

Motivační dopis

Účel:

Motivační dopis jde více do hloubky ohledně vaší motivace pro danou pozici a společnost. Jeho cílem je vysvětlit, proč jste ideálním kandidátem nejen na základě vašich dovedností, ale i vaší motivace a zájmu o konkrétní firmu.

Jak napsat motivační dopis

Vysvětluje, proč vás daná pozice zajímá a proč chcete pracovat právě v této společnosti. Zahrnuje vaše hodnoty, kariérní cíle a jak tato pozice do nich zapadá. Podrobněji rozebírá vaše zkušenosti a dovednosti, které jsou relevantní pro danou pozici. Uvádí konkrétní příklady a úspěchy, které ukazují, jak byste mohli přispět firmě. Zdůrazňuje, co můžete společnosti nabídnout a jak můžete přispět k jejímu úspěchu.

Délka:

Motivační dopis bývá delší než průvodní dopis, obvykle půl až jedna stránka.

Motivační dopis vzor

Stručný motivační dopis vzor


Motivační dopis

manažer

motivační dopis vzor

Motivační dopis

absolvent

motivační dopis vzor

Motivační dopis zákaznický servis

motivační dopis vzor

Motivační dopis

administrativa

motivační dopis vzor

Motivační dopis

vedoucí pozice

motivační dopis vzor

Motivační dopis

státní správa

motivační dopis vzor

Motivační dopis

HR

motivační dopis vzor

Motivační dopis

marketing

motivační dopis vzor

Motivační dopis rodičovská dovolená

motivační dopis vzor

Jak napsat motivační dopis

6 nejdůležitějších tipů, jak napsat motivační dopis,

který vás dostane k pohovoru

1. Personalizace

Oslovení

Adresujte svůj motivační dopis konkrétní osobě. Pokud je v inzerátu uvedeno jméno náboráře, pak jej v dopisu oslovte.

Konkrétnost a originalita

Přizpůsobte motivační dopis vybrané pozici, aby bylo jasné, že není univerzální.

2. Struktura motivačního dopisu

Úvod:

Uveďte, o jakou pozici se ucházíte. Běžte rovnou k věci. Vyvarujte se přehnaným zdvořilostním frázím. Pokud se neucházíte o místo ve státní správě, nebuďte přehnaně formální.

Rozdělte dopis na 2-3 odstavce:

První odstavec: Stručně představte sebe a proč vás pozice zajímá. Druhý odstavec: Zvýrazněte své relevantní zkušenosti, dovednosti a úspěchy. Třetí odstavec: Zdůrazněte, co můžete společnosti nabídnout a proč jste ideální kandidát.

Závěr:

Závěrem se stručně rozlučte a doplňte, kdy a jak vás může náborář ideálně kontaktovat. Opět to nepřehánějte líbivými zdvrořilostními frázemi o tom, jak se těšíte na pohovor.

3. Obsah motivačního dopisu

Výjimečnost:

Zaměřte se na své největší úspěchy a dovednosti, které vás odlišují od ostatních.

Relevance:

Ujistěte se, že všechny informace jsou relevantní pro danou pozici.

Konkrétní příklady:

Používejte konkrétní příklady, jak jste využili své dovednosti a dosáhli úspěchů.

4. Styl, tón a délka

Profesionální tón:

Udržujte profesionální, ale přátelský tón. Snažte se napodobit styl, kterým je napsán inzerát. Ukažte firmě, že jste jedním z nich.

Jasnost a stručnost:

Pište jasně a stručně, aby byl dopis snadno čitelný. Vyhněte se dlouhým a složitým větám.

Krátký a výstižný:

Dopis by neměl být delší než jedna stránka. Ideální délka je 3-4 krátké odstavce.

5. Formátování a prezentace

Čistý design:

Použijte jednoduchý a čistý design bez přehnaných grafických prvků.

Kontaktní informace:

Nezapomeňte uvést a zkontrolovat kontaktní údaje. Divili byste se, jak často personalista narazí na překlapy zrovna v telefonním čísle nebo v e-mailové adrese.

6. Kontrola a úpravy

Pravopis a gramatika:

Před odesláním motivační dopis důkladně znovu pročtěte. Pozor si dávejte zejména na autokorekci. Často se stává, že MS Word poupraví nějaká slova jinak, než jste původně zamýšleli.

Univerzální motivační dopis vzor

Originální motivační dopis ve Wordu


Hotový motivační dopis

Motivační dopis vzor

Vzor motivačního dopisu

Motivační dopis vzor

Vzor motivačního dopisu

Motivační dopis vzor
Motivační dopis vzor
Motivační dopis vzor
Motivační dopis vzor

Motivační dopis ukázka

Ukázky motivačních dopisů pro vybrané pozice


Krásný den,

zaujala mě Vaše pracovní nabídka a ráda bych se o místo ucházela.

Za svou kariéru jsem nasbírala zkušenosti převážně v oblasti zákaznického servisu. Aktuálně pracuji v agentuře zajišťující personální a úklidový servis. Práce v menší firmě mi nabídla velmi rozmanitou pracovní náplň. Rychle jsem dokázala, že je na mě spolehnutí a dostala jsem příležitost odbavovat zakázky od A do Z.

Při práci s lidmi nikdy nevíte, co všechno vás za směnu potká. Zkušenosti mě naučily umět pohotově reagovat a zvládnout si poradit za všech okolností. Stresové situace se mi daří dobře zvládat i díky mé povaze. Jsem empatický člověk a po těch letech už umím odhadnout, jak komunikovat s různými typy lidí.

Na své poslední pozici jsem vzhledem k pandemické situaci pracovala na home office. Našla jsem si systém, který mi vyhovuje, a i během práce z domova dokážu být produktivní a plním termíny.

Svou práci vždy odvádím nejlépe, jak umím. Pro klienty i kolegy se vždy snažím udělat maximum, aby si odnesli tu nejlepší zákaznickou zkušenost. Zakládám si na tom, aby se na mě mohl můj zaměstnavatel spolehnout.

Jsem učenlivá, práce se nebojím, když přijde něco nového, vždy si s tím umím nějak poradit.

Věřím, že bych mohla být plnohodnotným členem Vašeho týmu. Děkuji za čas, který jste věnovali mému představení.

Přeji šťastnou ruku při výběru vhodného kandidáta!

Lenka Pohovorová

Jak uspět na pracovním pohovoru